Nyheter

2018-02-15
Vad tycker SJs resenärer om reklam ombord?
2015 gjordes en undersökning av HKL Research för att ta reda på resenärernas inställning till reklam ombord. En uppdaterad undersökning gjordes december 2017 för att se hur utfallet förändrats över tid.

2017-09-11
- SPP folierar tåg i stor kampanj om hållbart sparande
Som en del av höstens marknadsföringskampanj använder SPP tågvagnar för att nå ut brett med hållbarhetsbudskapen. SPPs tåg, på väg mot en bättre framtid, rullar från Malmö i söder till Sundsvall i norr.

 

2017-04-25
SJ Sveriges grönaste varumärke - för sjätte året i rad
Tillsammans med Änglamark har SJ utsetts till Sveriges gönaste
varumärke 2016. Det är sjätte året i rad som SJ rankas högst bland 86 studerade
varumärken i åtta olika brancsher.

2016-08-11
Netflix i stor festivalkampanj
Netflix folierar X 2000 inför lansering av serien "The get down" i 
samband med Way out West.

2016-01-26
Ny kampanj ska förebygga psykisk ohälsa
En kampanj på tåget ska förebygga självmord och
avdramatisera psykisk ohälsa.

2017-04-04
Tågresandet ökade till nya rekordnivåer
Tågresandet fortsätter att öka till nya rekordnivåer och på flera
järnvägsträckor är det fullbelagt på spåren.

2013-09-24
SJ startar Bokmässan ombord
I samband med Bokmässan i Göteborg rullar SJ och bokförlagen ut en
gemensam kampanj ombord på tåget.

2013-01-09
Matkomfort bjuder resenärer på mat i ny kampanj
Under januari bjuder Matkomfort vid sex tillfällen SJs Uppsala resenärer
på värmande gryta från perrongen.

2011-12-08
SJ släpper in reklam ombord
Säljbolaget Getonboard har exklusiv rätt att sälja reklamutrymmet.