Digitala skärmar SJ 3000

”Digitala skärmar” ombord på SJ 3000. Två skärmar är placerade i alla vestibuler på samtliga tåg. Trafikinformation varvas med reklam vilket medför hög observation och trovärdighet.
Observationsundersökningar från digitala skärmar i andra reserelaterade miljöer visar att hela 95% noterar budskapen som visas på skärmarna.

Exponeringsmöjlighet
Antal tåg: 20
Exponeringsytor: 160 st Vestibulskärmar
Kampanjlängd: 4 veckor
Kontakter: 93 000 st /vecka
Snittrestid: 3 timmar
Spotlängd: 5-15 sekunder
Frekvens: 30 st. per timme

Leveransmodell
Innehållet loopas med en minuts intervall. 40 sekunder SJ information (avgångstider, geografisk data, förseningsinfo etc.) – 20 sekunder reklamspotar á ca fem sekunder st. Max åtta reklamspotar innebär att varje annonsörs spot visas varannan minut.

Geografisk spridning:
SJ 3000 – trafikerar Stockholm - Sundsvall, Borlänge/Falun, Karlstad, Jönköping, Öresund, Uddevalla och Umeå. Malmö - Lund, Helsingborg och Göteborg.

Teknisk information
Videoformat: .mpg, .mpeg, .avi, mp4, .m4v, .ts
Video codec: mpeg4 H.264 (AVC), eller MPEG2 – TS
Bitrate: 12-15 Mbit/sec (systemet kan hantera högre bitrate)
Upplösning/storlek: 1440 x 900 px
Frame Rate: 29.97 drop frame
Interlace eller progressivt spelar ingen roll.
Aspect ratio: 16:10, andra ration förstoras och klipps till (crop) rätt ratio
Orientering: Stående. Filmen skall vara roterad motsols till landskapsformat (systemet roterar filmen till rätt format)

Vid frågor kontakta: material@getonboard.se
SJ har rätt att förhandsgranska och godkänna allt material innan distribution.

Ladda ner Produktblad Digitala skärmar
Ladde ner Materialspecifikation Digitala skärmar